onsdag den 1. oktober 2008

Videnskabeligt forsøg

Annika og jeg besluttede os for at falsificere en gammel påstand. Vi var nede i DHR og hente M&M's og kom i tanker om at man før i tiden påstod at de "smelter i munden, ikke i hånden". Det måtte jo undersøges, så jeg lukkede hånden om mine M&M's på vej op ad trappen igen. Tjah... vi var ikke nået helt op ad trappen før vi kunne konstatere at påstanden var falsk. Den grønne M&M's havde allerede efterladt et grønt aftryk i min håndflade. Desværre nåede jeg ikke at gå længere med forsøget og tjekke de andre farver, da jeg havde spist dem før de nåede at smitte af.
Men altså... den gamle påstand passer i hvert fald ikke på de grønne M&M's.

2 kommentarer:

Paul sagde ...

Jeg kan forstå at I er en slags DB-MythBusters.

Men jeg synes du har et meget begrænset datagrundlag for at udtale dig om de grønne. Det kunne jo være et tilfældighed. LOL

Jeg give en link hvor I evt. kan opfordre dem til at afprøve jeres forsøg.

mvh
paul

Splitten sagde ...

Forestil dig at have et helt hold af M&M's folk rendende op og ned af DB's trapper for at bevise at vi tager fejl. Skal de gøre det 1000 gange for at der er et ordentligt datagrundlag? Haha jeg tror jeg vil bruge elevatoren den dag.