onsdag den 1. oktober 2008

Delicious

På Delicious.com havde jeg oprettet en konto for et stykke tid siden, så jeg tilføjede Annika til mit netværk. Det gjorde jeg ved at klikke på "Netværk" i min profil og derefter på "Add a user to network". Der kunne jeg så skrive hendes brugernavn ind i tekstfeltet og klikke på "Add". Så var vi i netværk. Nemt!

Men øh... egentlig... altså jeg kan godt lide Delicious-begrebet og se formålet med det, men jeg har selv lavet min egen hjemmeside, hvor jeg har lagt mine links og grupperet dem og har derved adgang til dem fra alle andre steder på samme måde som med Delicious. At lave min egen hjemmeside til formålet handler mest om at jeg har en ide om at det giver mig en form for ejerskab. Ikke at jeg har noget imod at andre eventuelt bruger mine links. Det handler mere om at på Delicious og andre sites er det ikke mig der "ejer" det indhold, som jeg skaber der. De kan jo til enhver tid slette alt, hvad jeg har lagt op på deres site. Hvis jeg lægger det på mit eget site, så ligger det der så længe, som det passer mig. Man er vel lidt egenrådig :-)

Ingen kommentarer: